Skolförvaltningen

Skolförvaltningen hanterar allt som ryms inom skolnämndens område. I Mölndals stad gäller detta förskola, pedagogisk omsorg och förskoleklass samt grundskola, anpassad grundskola, fritidshem, Kulturskolan och Språkcentrum.

Förvaltningen leds av förvaltningschefen, verksamhetschefer skola och verksamhetschef förskola på uppdrag av skolnämnden. För varje enhet finns en ansvarig rektor.

Förvaltningen arbetar för att utveckla de olika verksamheterna. Syftet är att alla barn och elever i Mölndals stad ska ges de bästa förutsättningar för lärande och utveckling. Skolförvaltningen har också Pedagog Mölndal som är en webbplats för delat lärande.

Skolförvaltningen består av

• 40 förskolor
  • 22 grundskolor
  • anpassade grundskolor