Få hjälp snabbt med vår chatt
Hittar du inte svaret på din fråga? Då kan du chatta direkt med våra kommunvägledare och få hjälp snabbt.
I vår chatt får du personlig hjälp av en kommunvägledare som svarar på dina frågor, guidar dig rätt på hemsidan eller hänvisar dig vidare. Chatten är öppen måndag till fredag under kontaktcenters öppettider. Du hittar chatten på alla ordinarie sidor på molndal.se.
Öppettider
måndag 8.00-16.30
tisdag 8.00-16.30
onsdag 8.00-16.30
torsdag 8.00-18.00
fredag 8.00-16.30
Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag före röd dag.
Regler för chatten
Kommunvägledaren som du har kontakt med är till för att hjälpa dig och vi ber dig att använda en god ton.
Vi accepterar inte
- Kommentarer om etnisk tillhörighet, kön, sexuell läggning, politisk eller religiös tillhörighet om de saknar relevans i sammanhanget.
- Rasistiska, främlingsfientliga eller sexistiska yttranden eller budskap.
- Kommersiella budskap eller marknadsföring, erbjudanden om pengar eller gåvor.
- Upphovsrättsligt skyddat material som du själv inte har skapat eller har rättigheterna till.
- Uppmaningar till brott eller agerande som strider mot svensk lag.
- Hot, trakasserier eller skvaller.
Vi förbehåller oss rätten att avsluta chatten vid överträdelse mot ovanstående regler.
Skriv inte känsliga uppgifter
Undvik att skriva känslig eller sekretessbelagd information i chatten. Du ska inte använda den om du har skyddade personuppgifter. Kontakta oss i stället på telefon eller besök oss i stadshuset.
Offentlig handling
Chatten med kommunvägledaren är bara mellan er. Ingen annan kan följa den under tiden. Om du anger din e-postadress får du konversationen mejlad till dig. Chatten omfattas av reglerna om allmän handling och offentlighetsprincipen. Det innebär att din kommunikation med oss kan begäras ut och bli offentlig.