Elevcitat

Det bästa med den här skolan är att den är liten och att alla är väldigt snälla och villiga att hjälpa till, både elever och lärare! Lektionerna är superintressanta och vi lär oss massor om branschen. Det är också roligt med praktik, att få komma ut i arbetslivet på riktigt och se något annat än skolan.

Nevena, 2022

Krokslättsgymnasiet är en bra skola med suveräna lärare. Det är också en skola där ingen är ensam. Alla är med alla, vilket är superskönt. Vi hjälper varandra och alla klasser har bra sammanhållning. Helt enkelt en lugn och trivsam skola med dunderlärare.

Casper, 2021

Min tid på Krokslättsgymnasiet är underbar! Våra lärare är enormt engagerade, både i vårt arbete och i vår utbildning. Här finns verkligen bra förutsättningar för var och en. Arbetsmiljön är både trygg och lärorik.

Alice, 2021

Jag gillar mindre skolor och trivs bra på Krokslättsgymnasiet. Det är skönt att alla lärare känner igen en när man går i korridorerna. Det bästa med skolan är att elever och lärare får en riktigt nära relation.

Amanda, 2021

På Krokslättsgymnasiet har vi riktigt bra lärare som vill se dig lyckas! De tar hänsyn till om du behöver extra stöd eller hjälp. Du får alltid hjälp om du har det svårt eller inte förstår en uppgift.

Khadija, 2021

Det här är en skola med framförallt yrkesförberedande program, vilket passar mig. Att du både kan ha praktik och vara i skolan tycker jag är bra. Du får inblick i ditt kommande yrke och en värdefull och lärorik tid i skolan.

Jakob, 2021

Jag valde Krokslättsgymnasiet för jag var nyfiken på den nya lärlingsutbildningen.

Det är verkligen roligt att variera skola och jobb. Man får in en fot i vuxenlivet.

Elin, 2021

Jag valde Krokslättsgymnasiets lärlingsprogram då man går lite i skolan och jobbar mycket praktiskt. Det passar mig bäst!

Saga, 2021

Krokslättsgymnasiet är en liten och väldigt personlig skola. Här känner lärare och rektor alla elever. Lärarna är riktigt bra på att förklara på olika sätt så vi elever verkligen förstår. Jag trivs superbra!

Aline, 2019

Undervisningen på Krokslättsgymnasiet är riktigt bra. Jag trivs verkligen med alla lärare. De ser mig och är riktigt bra på att motivera oss elever.

Mehdi, 2019

Jag har verkligen lärt mig mycket på Krokslättsgymnasiet. Lärarna och personalen är suveräna! Allt är väldigt genomtänkt och det känns verkligen att lärarna vill att man ska lyckas!

Veronika,  2019

På Krokslättsgymnasiet finns riktigt bra lärare och skoldagarna är roliga och varierande. Som elev finns bra tillgång till stöd och hjälp i undervisningen. Jag går dessutom i en jättebra klass!

Jenny, 2019