SJU nya utbildningar för dig som vill ut och jobba

Från och med hösten 2019 kommer vi att erbjuda jobbsugna ungdomar att läsa lärlingsutbildning på inte mindre än sex olika program. Dessutom nystartar vi barn- och fritidsprogrammet efter två års uppehåll.

Lärlingsutbildning kommer att finnas på programmen barn och fritid, handel och administration, hotell och turism, naturbruk, restaurang och livsmedel samt vård och omsorg. Inom kort kommer vår hemsida att uppdateras med mer specifik information om respektive utbildning och om hur lärlingsutbildning kommer att genomföras här hos oss. Till dess får vi nöja oss med att njuta av den gröna och sköna bilden som kommer från Gunnebo Slott – en arbetsgivare som väntar på att få ta emot ett gäng glada lärlingar från oss.

Ps. Självklart kommer vi fortsätta erbjuda Vård- och omsorgsprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet som tidigare.